فرش و ارتباط آن با دکوراسیون و زیبایی منزل
نوشته شده توسط : لیلا

بنظر میرسد فرش ها نقش پررنگی در دکوراسیون و جذابیت منزل ندارند و تصور میشود تلاش برای شیک کردن خانه تنها با مبلمان ، پرده و وسایل تزئینی کفایت میکند و دلیل آن این است که آنها در پایین ترین قسمت از منزل و زیر پای ما قرار دارند اما

 

نقش فرش در دکوراسیون

در حقیقت فرش ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و دکوراسیون منزل ایفا میکنند.

فرش ها ضمن گرم نگهداشتن کف منزل به دلنشین کردن فضای خانه کمک فراوانی میکند، در دنیای مدرن فرشها جایگا کمتری را به خود میگیرند اما در سنن ایرانی جایگاه فرش ها همچنان پا برجاست.

یک قالی اگر مناسب منزل انتخاب شود چنان جدابیتی به منزل شما میدهد که انگشت به دهان میمانید.

اگر میخواهید یک زندگی نو شروع کنید بهتر است اول به فکر خرید فرش باشید زیرا ابتدایی ترین مسئله در طراحی یک دکوراسیون شیک و زیبا انتخاب یک فرش با طرح و رنگ متناسب با ذوق و سلیقه شما میباشد چون در انتخاب های بعدی خود مثل انتخاب پرده یا مبل و یا حتی رنگ دیوارهایتان براحتی میتوانید تصمیم گیری کنید.

 

فرش ایرانیفرش ایرانی

فرش رنگ و هارمونی

استفاده از رنگهای روشنتر در فرشها، خانه را بزرگتر جلوه میدهد. قالی و قالیچه ها را معمولا با پرده، مبل و یا هر دو، ست میکنند. البته گاهی اوقات استفاده از یک رنگ متضاد در خانه نیاز است تا فضای منزلتان به خاطر یکدستی بیش از حد بی روح نباشد.اگر میخواهید فضای منزلتان آرام و لذت بخش باشد باید به این نکات مهم توجه کنید. اگر مبلمان یا پرده های منزلتان را قبلا از طرحهای شلوغ انتخاب کرده اید بهتر است در مورد فرشها از انواع خلوت تر و در همان طیف رنگی ( بهتر است روشنتر باشد ) استفاده نمایید انتخاب فرش تیره با طرح های شلوغتر آرامش را از افراد خانه میگیرد.

 

فرش و دکوراسیونفرش و دکوراسیون

فرش اندازه و چیدمان

مطلب مهم بعدی در مورد انتخاب، اندازه ی مناسب فرشها میباشد، تا به حال از فرشهای بزرگ و سرتاسری برای سالن و یا اتاق استفاده میکردند زیرا فرشهای سرتاسری فضای منزل را بزرگتر نشان میدهند اما امروزه به دلیل استفاده از انواع مبل و وسایل تزئینی قدی در خانه و کف پوش های زیبای کف سالن ترجیح میدهند از فرشهای کوچکتر استفاده نمایند. استفاده از قالیچه ها در کف سالن، هم باعث شیک تر شدن فضای منزل میشود و هم میتوانید به وسیله ی این قالیچه ها بین فضا های مختلف خانه مرز ایجاد نمایید, مثلا اگر بخواهید در سالن منزلتان دو قسمت پذیرایی و نشیمن ایجاد کنید میتوانید از قالیچه های مختلف با طرح و رنگ ست استفاده کنید.

 

فرش و دکوراسیونفرش و دکوراسیون

اگر به دلایل مختلف مایل به پوشاندن کامل کف اتاق یا سالن منزلتان میباشید اصلا نگران به هم خوردن دکوراسیون نباشید، استفاده از موکت های نرم و خوش رنگ در اطراف قالی و قالیچه ها، هم فضای بسیار دلنشینی را به عمل می آورد و هم دیگر ناراحت لیز خوردن فرش ها و یا سرد بودن زیر پایتان هنگام راه رفتن نیستید.

هنگام انتخاب اندازه فرشها برای منزلتان و هنگام پهن کردن آنها در نظر داشته باشید که بهتر است پایه های جلویی مبلمانتان روی فرش قرار بگیرد زیرا این مورد هم باعث بزرگتر جلوه دادن فضای وسط اتاق میشود، هم پای مهمانتان روی سرامیک و یا روی لبه ی قلنبه ی فرشها اذیت نمیشود

سرویس خواب

فرش-های-ایرانی8

اگر فرشها را متناسب با فضاهای مختلف منزل انتخاب کنید خانه تان بسیار متنوع تر و شکیل تر میشود، مثلا اینکه در اتاق کودک از فرشهای رنگی کودکانه استفاده نمایید و در اتاق خوابتان از قالیچه های تزئینی متناسب با مکان استفاده نمایید.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: